HTML

paulcoachwadefegyencedzes

Friss topikok

Címkék

Fegyencedzés alapok 6.hét/11. edzésnap

2013.01.07. 18:43 fegyencedzés

Fegyencedzés.jpg

2013. január 7. hétfő

A mai napon is elvégeztem az edzést, de mielőtt belekezdenék, hagy mondjam el nektek, hogy már most nézegették páran ezt a kis blogot, és meg is kaptam az első visszajelzéseket és kérdéseket. Akkor hagy osszam meg veletek ezeket a kérdéseket/észrevételeket. 
Természetesen ezen jó meglátásokat és kérdéseket köszönöm K. Tamásnak és F. Gábornak! 

Az első leggyakoribb kérdés az volt, hogy: "Pali, nem lesz ez kevés ez a heti 2 edzés?"


Persze, én is mikor először kezembe vettem a könyvet és végig néztem egy napi edzést, akkor akkora szájjal röhögtem, mint Geronazzo Mária! Aztán mikor majdnem kisimult az EKG-m a második gyakorlat felénél, akkor már kezdtem úgy érezni magam, mint Jáksó, mikor csatornafedélre lépett.
Szóval azt kell mondjam, minden kedves érdeklődőnek, hogy nem lesz kevés. Ha becsülettel végig csinálja az ember, akkor azt hiszem, megérzi az edzést. Viszont lehetséges, hogy nem azonnal, hanem másnap, mikor halott fóka járásban sem tud kimenni a mosdóig...
 

A második kérdés ez volt: "Meddig kell ezt a két napos edzéstervet tartani?"

 

Ez egy szintén nagyon jó és fontos kérdés. Az edzésterv "tartása" mindenkinek a saját fizikai állapotától függ; attól, hogy mennyire tud gyorsan fejlődni. Nyilván, aki fiatalabb azoknál ez a szám lerövidül, viszont az idősebb korosztálynál tovább is tarthat ez az idő. Én saját magamhoz mérten kb. úgy számítottam ki, hogy olyan március körül már át tudok térni a kezdő edzéstervről egy kicsit erősebbre (az edzésterveknek a könyvben külön neve van, mint pl.: Friss hús, Jó magaviselet, Veterán, Magánzárka, Supermax, illetve van még a Hibrid edzésprogram).
Természetesen a márciusi álmom, már most szerte foszlott, hiszen nem tudok úgy haladni a szintlépésekkel, ahogy szeretném. Igaz, hogy előre felvázoltam (márciusig), hogy melyik héten milyen szinten leszek, de ez nem jött össze.
 

Jelenleg a Friss hús edzésprogramot használom

 

Volt még egy fontos dolog, amiről azt ígértem, hogy beszélni fogok. Ez pedig a helyes folyadék bevitel és a táplálkozás. Ez nagyban függ a pénztárcánktól és attól, hogy kinek mennyi ideje van egy nap enni. Nem nagyon szeretnék komoly étrendekről beszélni, hiszen nem is tudok, meg még ezeket én is csak most tapasztalom. De egy ami nagyon fontos, az a rendszeres napi folyadék bevitel!  Én ezt úgy szoktam megoldani, hogy reggel 6 és 9 óra, között 0,5 l folyadékot viszek be. Az teljesen mindegy, hogy most ezt kortyonként teszed, vagy egyszerre iszod meg, de a lényeg, hogy minden 3 órában fogyjon el 0,5 l folyadék. Tehát a következő 0,5 l folyadékot 9 óra és 12 között fogyasztom el. Aztán 12 és 15 óra között, majd pedig 15-18 óra között. 18-21 óra között már nem szükséges meginni ezt, mert a szervezeted már felvette, amit kell a nap folyamán.
Azt, hogy mit igyál én azt javaslom, hogy minél több legyen az ásványi anyagokban gazdag ital (ásványvíz, oxigénnel dúsított víz, tea - de azt ne vidd túlzásba, mert a cukor tartalma káros lehet). Lehetőleg kerüld a színezékekkel és tartósítószerekkel teli italokat. Nem javaslok semmiféle táplálék kiegészítőt, viszont vitaminoknak nem vagyok ellene. Viszont azt tudnod kell a vitaminok használatáról, hogy csak akkor van jótékony hatása, ha tényleg rendszeresen és masszívan sportolsz. Azt hiszem, a jelen edzésterv nem számít intenzív edzésnek, ezért ne vigyél be túl sok vitamint a szervezetedbe.

A táplálkozásról csak röviden annyit, hogy a szervezeted táplálék felvételi- és emésztési folyamata 3 ciklusra bomlik:

- Kiválasztás (hajnal 4-től 12-ig)
- Fölvétel (12-től este 8-ig)
- Beépítés (este 8-tól hajnal 4-ig)
 
Ezekben a kiemelt időszakokban, nagyon nem mindegy, hogy milyen ételeket fogyasztunk és azokat hogyan párosítjuk. Ha erre lesz valakinek igénye, akkor szívesen írok róla, mert ez is fontos része az edzésnek és a fejlődésnek.
Most pedig, akkor térjünk rá az edzésre, különben sosem leszek olyan kemény, mint a kád széle!
Sajnos, mivel a pénteki edzésen el vagyok akadva a 2. lépés haladó szintjén  így ma nem tudok nektek új edzés gyakorlattal szolgálni, viszont megint csak leírom, hogy mit végeztem.

Fekvőtámasz:

2. lépés: Fekvőtámasz előredőlve (Haladó)

fekvotamasz eloredolve.jpg

 Forrás: Paul "Coach" Wade: Fegyencedzés c. könyve

 

 Bemelegítés:

 

2x10 ismétlés (középhaladó szinten ez 2x20 lenne)

pihenés a két sorozat között 30 másodperc

bemelegítésnek -ha szabályosan csinálod - éppen elég

Gyakorlat:

 

3x40 (itt a pihenési idő a sorozatok között 1 perc)

Ha végére, remegsz és úgy érzed, hogy mindjárt összeesel, akkor csináltad jól, vagy én vagyok túl gyenge! :D (Nem kéretik erről a sorról megemlékezni kommentben!)

Lábemelés-hasizom:

2. lépés:Térdemelés fekvésben (Haladó)
labemeles-hasizom2.jpg

Forrás: Paul "Coach" Wade: Fegyencedzés c. könyve

Bemelegítés:


2x10 ismétlés (középhaladó szinten ez 2x20 lenne, de mivel most már nem a középhaladó szint teljesítése a cél, az ismétlés csak bemelegítésnek szolgál, így bőven elég belőle ennyi.) 


A sorozatok közötti pihenési idő 30 másodperc

Gyakorlat:

3x35 ismétlés ( a sorozatok közötti pihenési idő 1 perc - hidd el, még kevésnek is fogod találni)

Utószó:
Azt kell mondjam, hogy az edzés alatt nem vigyorogtam, mint Kiszel Tünde Stallone oldalán '950-ben, de erőlködtem úgy, mint Zámbó Krisztián a GoldenEye szám alatt.
Jelenleg a testem az élettel összeegyeztethetetlen tüneteket produkál és alig sajognak az izmaim. 
Viszont, azt hiszem, ez a normális.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://paulcoachwadefegyencedzes.blog.hu/api/trackback/id/tr235003601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása